|
||
|
|
||||
|
||||
|
CPU Governor
¿Sabéis algo sobre esta app?
>http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2186957 Cita:V18.1 Available
Share to all of You my little program Features: - CPU governor switch on the fly - Fix for MTK6577 bug when 2nd core keep sleeping after screen unlock Available governors: - hybrid (default) - 2nd core starts then 1st is 100% loaded, max freq=1001Mhz - ondemand - both cores work together, more time on freqs between 250-1001Mhz - powersave - both cores work on 250Mhz - super powersave - only one core, works on 250Mhz - perfomance - both cores always run on 1001Mhz - userspace fixed - fixed freq for both cores, no scaling - userspace scaling- upper scaling freq thresholds is calculating on CPU load - in this mode, app runs 01processor.sh script from bumbon4ik - visualization - upper line - cpu frequency, 1001mhz = full screen width, 250mhz = 25% etc. below - both cores, 100% load = current frequency line width. for ex. - fixed 500mhz and 100% both cores load will show three lines on half a screen IMPORTANT. On some phones & ROMs v18.1 may freeze the phone. To delete app install this update from recovery - v18.1_recovery_uninstall.zip. Its code: Code: Código:
mount("ext4", "EMMC", "data", "/data");
delete("/data/app/MTK6577_governor_switcher_v18.1.apk");
unmount("/data");
![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Yo la he estado probando en un mtk6577 chino y funciona correctamente .
No es perfecta pero a mi me funciona bien. El super power save , por ejemplo , mi no me funciona . Al menos me deja cambiar el governor y probar diferentes configuraciones. |
|
|
||||
|
||||
|
yo la use en algunas roms de nuestro bq, es util pero es igual que otras muchas como setcpu, no-frills cpu... pero en la VaROM la probé y me colgó completamente el movil... pero no se si es por la app o por un mod que llevaba la rom
|
|
|
||||
|
||||
|
Yo la he tenido y va bien, pero los gobernadores son los mismos. Lo único que modificaba los valores de algunos de ellos como el super powersave. Quizás sea mas sencilla de utilizar que el setCPU.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hay más, al menos de userspace. Hay dos. En SetCPU hay uno sólo. Jaja
|
|
|
||||
|
||||
|
Puede que fuese por la versión. Imagino que lo has leido, pero la 1.8.1 se queda congelada.
|
|
|
||||
|
||||
|
![]() |
Estás aquí
|
||||||
|