|
||
|
![]() |
![]() |
ROM y desarrollo Motorola Moto G (2013) ROM y desarrollo Motorola Moto G (2013) |
![]() |
|
Herramientas |
|
||||
|
||||
[AOSP/STOCK/GPE][3.4.103][15/08/14] Phantom Kernel r3
![]() Características: Based on latest sources. Updated to latest 3.4.100 upstream patches. Doubletap2wake/sweep2wake with improved code logic and bidirectional sweep2wake. Universal KitKat rom support through anykernel updater script. Powersuspend driver. Enabled by default through init.d script. Stereo call recording support. Use your Moto g as a USB keyboard or mouse. App- Play Store link Sound Control 3.2. Added high performance mode for headset. Sweep2Dim driver. Conservative devfreq driver. Lots of other patches to devfreq and kgsl drivers. Random: entropy tweaks. Enabled hell load of more TCP congessions: Código:
* .westwood (default) * .reno *. bic *. highspeed *. hybla *. htcp *. vegas *. veno *. scalable *. yeah *. lp *. illinois Added frandom. Compiled using latest Cortex A7 optimized Linaro 4.8 toolchain(smoothness redefined). O4 optimizations. Cortex A7 optimization flags. Increased MM readahead to 256 kb. Patches for chromium memory. LCD_KCAL: Introduce configurable kcal_min and prevent out of range values. More code improvements in LCD_KCAL. Salvaged some RAM from logger. Governors- Código:
interactive (default) intelliactive (new) conservative ondemand lionheart (new) performance ondemandplus (new) intellidemand (new) Código:
row (default) noop deadline cfq bfq (new) fiops (new) sio (new) Westwood TCP Congestion set as default. Asynchronous I/O latency to a solid disk state greatly increased. Lock initial TCP window size to 64k (Improves network ping and output). msm: kgsl: build only a3xx for falcon, remove a2xx. Remove useless tracer support. Patches to improve deep sleep. Fix entropy depleting. Enabled pipe flag. Enhanced hotplug efficiency with a few fixes here and there. Added optimized AES and SHA1 routines. 50% improvement in IPsec/TCP throughout for tunnels using AES128/SHA1. Disabled useless modules. ....and much more stuff which I probably forgot. Some stuff already there in default kernel- Vibrator intensity control. LCD_KCAL control. [color="Red"]Download link GPE/STOCK/AOSP --> Descarga Meter el zip n nuestro Moto G Hacer Wipe cache y dalvik cache Flashear el zip del kernel Reiniciar Contributors Shivam Kuchhal @RenderBroken @alin.p for their work on dt2w/s2w. @savoca for his work on LCD_KCAL. @skad00sh for banner. Es kernel mas completo que hay no he dicho que sea el mejor , quiere sustituir a kernel por defecto de Motorola y de AOSP , con mejoras y actualizaciones
Última edición por Hamel Día 16/08/14 a las 12:09:07. |
Los siguientes 2 usuarios han agradecido a Hamel su comentario: | ||
|
|
||||
|
||||
Phantom Kernel r3
Changelog: Built from scratch. Updated to latest Motorola sources(MR3). Updated to latest linux upstream i.e. 3.4.103. CPU Underclock up to 96 mhz! Compiled using latest Linaro 4.9. More optimization flags. Kernel NEON mode. A bit more sliced AES routines. Patches to MM. Patches to hrtimer. Patches to timer. Patches to mutex. Patches to futex. Patches to interactive. Patches to tick. Patches to binder. Over 20 patches to devfreq- Add conservative governor, fix crashing, fix reporting and much much more. Patches to gic. New updated Sound Control driver. Added optimized ARM RWSEM algorithm. A much improved simple_ondemand governor. Thanks to @Blechd0se System wide high priority power efficient workqueues for workqueue/PHYLIB/block/ASoC/regulator. Input: Send events one packet at a time. Stripped auditing. Readahead: make context readahead more conservative. SMP patches. Disabled Gentle Fair Sleeps. Patches to cpufreq. More patches to readahead. Fix ROW crashing. .... and more la camara no funciona? aquí la solución http://d-h.st/vHp
Última edición por Hamel Día 16/08/14 a las 12:10:44. |
|
||||
|
||||
Por favor comenten sus opiniones y muéstranos tus consumos de batería y configuración del kernel (con capturas de pantalla)
|
||||
|
||||
Estube probando el v2 en la stock, pero no funcionaba el wifi. Más concretamente, me detectaba la señal, pero despues no era capaz de conectarse.
Me consta que le sucedia a más usuarios. Una lástima porque pintaba bien el kernel. Veremos si se soluciona en proximas versiones. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
una duda, para que stock es compatible?? 4.4.2 o 4.4.3 o 4.4.4 me imagino para mas limpio (yo que tengo ya un custom kernel en stock) es flashear por fastboot el kernel stock verdad? salu2
|
||||
|
||||
me resulta raro, yo tengo la ultima del xperience en stock y me agarra mas wifi que en stock o cualquier otro kernel xd
una duda, para que stock es compatible?? 4.4.2 o 4.4.3 o 4.4.4 me imagino para mas limpio (yo que tengo ya un custom kernel en stock) es flashear por fastboot el kernel stock verdad? Salu2 ![]()
|
||||
|
||||
Alguien sabe cono activar el doble toque para desbloquear?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Eso lo hice pero no funciona porque este kernel viene con sueño profundo activado de serie y no reconoce los toques después de un tiempo, se supone que se puede desactivar pero no doy con la tecla
|
|
||||
|
||||
Desactiva la casilla de mp decisión. A ver si con eso te da
|
|
||||
|
||||
No hay caso, tampoco se activa el sensor como en otros kernel que he probado
|
|
||||
|
||||
cual has probado que le funcione PERFECTAMENTE el doble toque y no se quede en sueño profundo?...yo pienso que los IRQ(interrupciones de estado) de la pantalla esta la clave...el sensor no tiene nada que ver para el d2w/sw2(que son toques en pantalla) de la pantalla creo salvo que tengas desbloqueo facial ![]() es un mal endémico del doble toque del moto G que yo sepa....nosotros tampoco pudimos hacerlo funcionar bien del todo.. Última edición por franq36 Día 03/08/14 a las 21:51:33. |
Gracias de parte de: | ||
|
|
||||
|
||||
Hola franq , quería preguntarte si estáis trabajando el ardeteam en una versión custom ROM 4.4.4 eu . estaría deseoso de que viera la luz , gracias y un saludo.
|
![]() |
![]() |
||||||
|