|
||
|
||||
|
||||
Miui 9 el 25 de agosto para el Mi Max 2
Según anuncian en la web miui.eu estará ese día para casi todos los miui. Por ahora ya ha salido para 3 teminales, Mi 6, Mi 5X, y Redmi Note 4X Qualcomm.
Yo he instalado hoy la última que hay para el nuestro de esta web, la miui 8.6 v.7.7.20 y la verdad es que por ahora va todo perfecto. La probaremos. ![]() |
|
|
||||
|
||||
Según anuncian en la web miui.eu estará ese día para casi todos los miui. Por ahora ya ha salido para 3 teminales, Mi 6, Mi 5X, y Redmi Note 4X Qualcomm.
Yo he instalado hoy la última que hay para el nuestro de esta web, la miui 8.6 v.7.7.20 y la verdad es que por ahora va todo perfecto. La probaremos. ![]() ![]() Enviado desde mi MI MAX 2 mediante Tapatalk |
|
||||
|
||||
Esto es lo que dice que mejoran: Our ROMs features (Whats not in Global): Enabled search in statusbar Enabled search gesture (swipe up) on the desktop Enabled MiDrive in File Explorer Added landscape mode for SMS app Sunrise/Sunset in the weather app Google apps support integrated Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager No useless Chinese bloatware apps More free RAM due to less background processes Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI) Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases) No any Chinese character under the full system Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans Added EU T9 dialer support Added charging sound switch Added Spell Checker switch Added Screen-OFF animation Optimized GPS settings for EU Optimized Battery consumption Optimized RAM consumption Added OIS auto-calibration for MI5 Added support for Camera2 API for MI5, MI6 Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version Added GSMalphabet into SMS app Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6 Added Toggles 5x3 layout SafetyNet passed (Android Pay) Play Store Certified Deodexed And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience. |
Los siguientes 4 usuarios han agradecido a kakolin3 su comentario: | ||
|
||||
|
||||
Son modificadas sobre las globales, europeas (el desarrollador es eslovaco y lleva años en miui) y las hay estables y semanales beta. Yo ya he probado muchas en mis diferentes móviles xiaomi y suelen estar muy bien. Además saca una por semana.
Esto es lo que dice que mejoran: Our ROMs features (Whats not in Global): Enabled search in statusbar Enabled search gesture (swipe up) on the desktop Enabled MiDrive in File Explorer Added landscape mode for SMS app Sunrise/Sunset in the weather app Google apps support integrated Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager No useless Chinese bloatware apps More free RAM due to less background processes Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI) Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases) No any Chinese character under the full system Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans Added EU T9 dialer support Added charging sound switch Added Spell Checker switch Added Screen-OFF animation Optimized GPS settings for EU Optimized Battery consumption Optimized RAM consumption Added OIS auto-calibration for MI5 Added support for Camera2 API for MI5, MI6 Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version Added GSMalphabet into SMS app Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6 Added Toggles 5x3 layout SafetyNet passed (Android Pay) Play Store Certified Deodexed And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience. ![]() Enviado desde mi MI MAX 2 mediante Tapatalk |
|
||||
|
||||
Tener otro recovery que no sea el oficial daba problemas a la hora de actualizar desde el propio sistema.
A mi me paso en varias ocasiones con el Mi Max. Salds. |
|
||||
|
||||
Yo tengo un TWRP modificado y no me ha dado ni un digusto.
|
|
||||
|
||||
Son modificadas sobre las globales, europeas (el desarrollador es eslovaco y lleva años en miui) y las hay estables y semanales beta. Yo ya he probado muchas en mis diferentes móviles xiaomi y suelen estar muy bien. Además saca una por semana.
Esto es lo que dice que mejoran: Our ROMs features (Whats not in Global): Enabled search in statusbar Enabled search gesture (swipe up) on the desktop Enabled MiDrive in File Explorer Added landscape mode for SMS app Sunrise/Sunset in the weather app Google apps support integrated Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager No useless Chinese bloatware apps More free RAM due to less background processes Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI) Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases) No any Chinese character under the full system Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans Added EU T9 dialer support Added charging sound switch Added Spell Checker switch Added Screen-OFF animation Optimized GPS settings for EU Optimized Battery consumption Optimized RAM consumption Added OIS auto-calibration for MI5 Added support for Camera2 API for MI5, MI6 Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version Added GSMalphabet into SMS app Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6 Added Toggles 5x3 layout SafetyNet passed (Android Pay) Play Store Certified Deodexed And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience. ![]() En realidad están basadas en la china, no en la global. La traduce y le quita las aplicaciones chinorras. Por eso recibirá antes miui 9 que la rom global oficial.. |
|
||||
|
||||
Por cierto, adelantaron el lanzamiento y ya está disponible desde el día 18 la versión Miui 9 weekly. Yo la instalé el primer día y me va perfecta. Con casi 1 semana de uso muy intensivo sólo he tenido un problema con las actualizaciones del Play Store, que tengo que desinstalarlas para que no casque. No sé si es problema de la rom o mío. Por lo demás, todo perfecto: batería, cámara, fluidez, etc. |
|
||||
|
||||
https://sourceforge.net/projects/xia...LEASES/7.8.17 y lo instalas con el TWRP (después el supersu si quieres root). Yo sólo le hice wipe caché y dalvik. |
|
||||
|
||||
Lo bajas de aquí:
https://sourceforge.net/projects/xia...LEASES/7.8.17 y lo instalas con el TWRP (después el supersu si quieres root). Yo sólo le hice wipe caché y dalvik. ![]() Después de años con móvil Windows, no sé lo que es twp ni nada de lo que me has dicho, pensaba que se actualizaria vía OTA ![]() |
|
||||
|
||||
Enviado desde mi MI 5 mediante Tapatalk
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Me acaba de saltar y estoy actualizando. Normalmente es que primero la van lanzando a unos pocos usuarios y cuando ya están convencidos de que todo va bien pues la suben en su web.
|
|
||||
|
||||
Enviado desde mi MI MAX 2 mediante Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
||||||
|